Friday, October 25, 2013

Friday's thought

sincerely, Mira Amirudin
Assalamualaikum and salam Jumaat with full of barakah. :)



a-------------------------------------------------------------------------------------a


Tadi saya turun makan.
masa tengah menjamu selera,terdengar suara-suara ini..

"junior-junior batch kali ni bagus-bagus lah.even bukan lah macam ustazah dorang dress up, tapi dorang siap pakai handsock ngan stokin.respect la."
saya pun tersenyum dengar,alhamdulillah bagus-bagus junior aku ni.tenang hati sebagai kakak senior.tapi terkejut bila kawan sorang ni menyampuk..
"ala..kelas kan sejuk dengan aircond semua.tu yang dorang sibuk nak pakai stokin.kalau tak,tak pakai la kot"
ya Allah..tersentap saya dengar.kawan, kalau awak cemburu sekali pun ngan adik-adik junior jangan sampai cakap macam tu.dorang dah tutup aurat dengan sempurna,mulianya dorang sebab dapat jaga aurat kaki dorang.tapi saya perasan nada dia berkata macam tu seolah-olah sedang bergurau.for me honestly,kalau orang tu dah terang-terang kita nampak dia buat baik kalau kita tak mahu puji sekali pun,baik tutup mulut dan diam instead of berkata something bad.
Tak apa lah semoga Allah beri petunjuk kepada nya.
saya ambil iktibar,saya berdoa semoga saya elak dari buat perkara macam tu.takut juga kadang-kadang hari ini orang buat silap kita nampak,esok lusa kita buat silap kita sendiri tak sedar.astaghfirullah harap-harap dijauhkan sama sekali.


     a-------------------------------------------------------------------------------------a


saya sejujurnya sudah istiqamah menjaga aurat kaki saya.even mula-mula macam kekok la,but alhamdulillah Allah kuatkan hati saya.korang nak tahu tak,dulu saya pernah terbaca satu artikel pasal kempen kat mana ntah saya terlupa lokasinya.dorang buat kempen jaga aurat kaki.then dalam kempen tu,dorang bagi kat semua perempuan muslim kat situ stokin percuma..
subhanallah...
respect betul saya kat dorang.benda tu nampak simple tapi sebenarnya bila depa bagi kat orang,terpulang lah kat orang tu nak pakai ke tidak.tapi harapan mereka sangat tinggi supaya saudara muslimah kita bersama-sama dapat praktikkan menutup kaki kita seterusnya istiqamah untuk jaga aurat.
honestly saya dulu fikir pakai tudung,tangan lengan panjang ok dah cukup lah tu.
bila duduk balik fikir pasal aurat yang sempurna,kenapa aku susah sangat nak tutup kaki aku sedangkan kaki aku juga aurat aku? Alhamdulillah sejak dari tu saya dah tekad sehingga kini kalau saya tak pakai stokin saya rasa sangat tak selesa dan malu sangat-sangat.terima kasih ya Allah kerana kurniakan perasaan itu padaku..
maafkan saya andai saya tersalah kata.this is just from my view,i just share whatever i've experienced before.tiada niat untuk riak jauh sekali untuk berbangga diri.banyak lagi perlu saya belajar untuk jadi hambaNya yang baik insyaAllah.


                  a-------------------------------------------------------------------------------------a

Lot's of love,mira.

0 smiley on "Friday's thought"

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea