Friday, May 11, 2012

dah nama pun perempuan.

sincerely, Mira Amirudin
Assalamualaikum..


last few days..i have read a mag which is about " Hati seorang wanita " . Lepas saya baca, saya terasa sangat bertapa Allah tu Maha Pengasih. Dia jadi kan kita sebagai perempuan yang mempunyai hati yang sangat lembut dan halus bak sutera. Ayat ni mungkin bile korang dengar macam eeuwww lembiknya perempuan ni, eeuww aku bukan jenis perempuan macam tu. But people, that's a fact and reality. Allah memang jadikan kita sebagai perempuan yang kaya dengan air mata.



Memang itu perkara pertama yang akan jadi. Bila kita sedih, happy, tak mustahil air mata ni tak gugur k.. I admit I'm kind of a girl who is very hard to drop my tears. Saya cuba elak kan. Ego kan saya? Something did happens last month. Saya akhirnya menangis sangat-sangat. I guess I have to. Saya accident, then all of sudden we break off. That time I was struggling for my final year project, and my final exam.
All those things happens in one time. Bagai jatuh ditimpa tangga.
Saya redha dan tawakal kepada Nya. Itu lah yang terbaik.
Bila saya fikir balik, saya bersyukur walaupun saya banyak menangis Allah tu masih sayangkan saya. Sebab...dengan menangis, saya jadi lebih kuat untuk teruskan hidup dan hari akan datang. :) Percayalah, jangan pandang tangisan seseorang perempuan itu sebagai kelemahannya. Sebab itu lah sebenarnya kekuatan perempuan untuk bangkit semula. Enough ladies..jangan bazirkan air mata untuk orang yang belum tentu jadi milik kita. Orang yang kita sibuk nangis tu belum tentu die pun nangis juga, mungkin dia tengah berbahagia di sana. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui dari diri ku yang naif ini..




Then I started to think positively, why did I got accident? Allah ingin uji saya mampu kah saya sakit pada waktu genting dengan final exam nye lagi.. why did we break off? mungkin saya bukan yang terbaik untuk die..saya happy bila dia happy kenal ngan orang yang boleh buat dia happy kat sana. Kita mesti lah kena happy untuk member-member kite beb! :) So korang.. hidup kita ni baru setahun jagung kalau nak dibanding kan dengan parents kita yang dah lama lalui semua ni dari kita betul tak? Then believe me, Allah sayangkan kita sebab tu dia uji kita.. macam korang yang couple-couple ni jugak la.Bila bercinta, kite mesti nak test pasangan kite ni serius ke tak ngan kita kan. okay dah mula mengarut pulakkkk.haha



Thank you for reading. Yang baik itu datang dari Allah s.w.t, yang buruk itu datang dari diri saya sendiri.
Assalamualaikum.



#tidak salah kita meletak harapan pada sesuatu, tapi harapan itu tidak lebih dari tawakal kita kepada Nya. Peringatan untuk korang dan diri saya juga.

6 smiley on "dah nama pun perempuan."

Admin on May 12, 2012 7:07 AM said...

perempuan sangat kuat,
bila kena gayanya, ia mampu takluk dunia ;)

Izzatie on May 12, 2012 10:20 AM said...

I ade jugak baca one article diorang post dekat FB tentang kebesaran menjadi seorang wanita . Maybe sama dengan ape yg mira baca :)

Take care ye syg!

hitamputih_kehidupan on May 12, 2012 11:31 AM said...

pandai berpuitis :)

Atiqah Wadiah on May 12, 2012 1:06 PM said...

perempuan mmg hati dia lembut..sy lah tu..bnda kecik pon blh nangis..huhu

Mira Amirudin on May 12, 2012 1:08 PM said...

@ Ryu on ahsfantasy24.com : ye... perempuan hebat sebab boleh menakluk dunia :)


@Izzatie : thanks a zillion!!hee


@hitamputih_kehidupan : terima kasih..

Mira Amirudin on May 12, 2012 1:14 PM said...

@ Atiqah Wadiah : haha itu lumrah...tapi saya tak macam awk ;p hehehe

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea