Friday, May 25, 2012

kaca mata ku

sincerely, Mira Amirudin
Assalamualaikum w.b.t


ada satu barang yang saya sayang gila dalam hidup saya ni. setiap hari saya akan pakai dia. dia ke??salah kata ganti diri yang digunakan ni...marah cikgu BM saya kalau tengok saya panggil benda guna 'd i a' .hee maaf lah cikgu, inilah akibat dah lama tak belajar BM. :P Ok, back to story...


dulu kecik-kecik tak mau makan sayur..bila tengok tv pulak, tengok dekat-dekat siap sengetkan tv ke arah saya ni..uishhh tu dia.then menghadap tv sorang-sorang macam tv tu beli guna duit sendiri je.haha baru hak mak ayah saya dah buat camtu, bayangkan lah kalau saya beli tv sendiri tak lama lagi, tak ada sape leh tengok!hehe
*gurau je, tak baik kedekut cam Haji Bakhil tau *
akibat daripada syoknya menghadap tv secara dekat dari kecil berumur berapa tahun ntah samapi la ni, so tak mustahil saya menghadapi rabun :( time sekolah saya baru sedar yang saya ni dah rabun.masa tu saya form 4. saya dengan sorang member saya dapat masuk sekolah teknik it's Sekolah Teknik Kuala Lumpur. Kami daftar masuk lambat, so dah daftar lambat buat cara datang lambat lah..kami kena lah duduk belakang. Then bila class dah start, sepatah haram cikgu tu menulis kat depan saya blur..I was like dreaming in the morning..huhu sedih tau, langsung tak nampak apa cikgu tulis. Minggu tu saya balik rumah terus mintak nak beli spect...


So saya pakai spect dari form4 sampai lah sekarang..tanpa bermata 4, tak lengkap hidup saya.hee
tapi saya tak pakai selalu seems saya takut power mata saya makin bertambah. I wear it when I need it.
Ada jugak orang suruh pakai contact lens , even time saya study dulu ramai housemate yang pakai contact lens. Saya teringin nak pakai tapiiiii takut. heee Tak apa lah I wish one day untuk pakai jugak kot kot lah masa nak bersanding atas pelamin nanti ke kan kan.haha  (^^,)






This is my new spectacle. Baru je siap Selasa lepas. Baba kata ni hadiah birthday untuk adik. Jaga mata ni baik-baik.hee Alhamdulillah, thanks baba!


Thanks for reading,
Assalamualaikum.

5 smiley on "kaca mata ku"

AZLA on May 26, 2012 6:51 PM said...

postingan yang sangat bagus, keren banget saya sangat menyukainya



terima kasih sobat, sakam sukses buat anda

Lina CahNdeso on May 26, 2012 10:41 PM said...

Yups... mata adalah salah satu pancaindera yang harus kita jaga. Rasulullah SAW sangat mengutamakan kesehatan mata kita.
Semoga mata Anda segera kembali normal. Amin

Mira Amirudin on May 26, 2012 11:09 PM said...

@ Penyuluh Perikanan : thank you..


@ CahNdeso : tu la..nak kena jaga mata ni baik2 :)thanks !

Yura on May 27, 2012 12:10 AM said...

wahh jage spek leklok ye ...(っ◕‿◕)っ hope bole follow sini http://yuurayura.blogspot.com/

Atiqah Wadiah on May 27, 2012 11:11 AM said...

nape takut pakai lens?

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea