Friday, May 25, 2012

pray

sincerely, Mira Amirudin
Assalamualaikum w.b.t



Ya Allah..ampunkan segala dosa-dosa ibu bapaku.
Kasihi mereka, sayangi mereka sebagaimana mereka mengasihi dan menyayangi aku selama ini.
Kau permudahkanlah urusan mereka..kurniakan lah mereka rezeki yang murah..
semoga pengakhiran yang baik buat diri mereka..


Ya Allah..ampunkan segala dosa-dosa ku..
ampunkan lah segala dosa ku sejak aku wujud di dalam rahim mama ku hingga ke saat ini.
Aku alpa..aku pernah melalaikankan Mu..
Ya Allah..aku mohon semoga taubat ku, diterima oleh Mu..
Ya Allah..terima kasih sebab pernah kurniakan aku cinta,rindu dan kasih sayang.
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih.
Aku percaya setiap ketentuan mu ada hikmahnya.
Setiap ujian dan dugaan Kau kurniakan untuk hambaMu yang benar-benar cekal untuk harunginya.
Aku redha di atas ketentuanMu..
Ya Allah, semoga masih ada peluang untuk aku perbaiki kesilapan masa silam ku.
Ya Allah, ampunkan aku.
aku bukan lah seorang hambaMu yang baik, apatah lagi jika ingin dibandingkan dengan hamba-hambaMu yang terdahulu..seperti Sayyida Khadijah, Sayyida Fatimah, Sayyida Siti Aisyah dan Asiah tokoh-tokoh para muslimah terunggul.sesungguhnya aku tidak layak


Ya Allah, semoga Kau cekal kan hati dan jiwa ini dikala ditimpa musibah. Agar aku tidak terpesong dari landasan Mu..
Ya Allah, lindungi aku dari lelaki ajnabi yang melalaikan aku, yang mensia-sia kan, yang tidak beriman, sesungguhnya aku takut..
Ya Allah, ku kunci hati ini. Semoga tiba masa nanti biarlah Kau saja buka kan hati ku untuk jodoh ku.
Ya Allah semoga Kau permudah kan jodoh ku, semoga Kau ringan kan jodoh ku..amin.
Ampun kan dosa ku Ya Allah.. Kau permudahkan lah urusan ku di dunia dan akhirat.
Kurniakan aku akhlak baik dan peribadi yang baik..
Ya Allah
Jadikanlah aku anak yang solehah, wanita solehah, isteri yang solehah dan ibu yang solehah amin.
Murahkanlah rezeki ku, permudahkan bagi ku menimba ilmu sehingga ke peringkat tertinggi.
Izinkan aku membahagiakan ibu bapaku, izinkan aku berbakti untuk mereka sehingga akhir hayat mereka..
Amin Ya Rabbal A'lamin.... :"(



6 smiley on "pray"

amlnafrhn on May 25, 2012 2:53 AM said...

amin ya rabbal'alamin

amirah on May 25, 2012 5:18 AM said...

Aminn.. bulan Rejab ni bulan Allah, Syaaban bulan Rasulullah SAW, Ramadhan bulan kita. Banyak2 mintak ampun dan doa dengan ikhlas dalam bulan Rejab ni, insyaAllah makin dekat kita dengan Allah, makin banyak rahmat yang Allah bukak untuk kita.. :)

AZLA on May 25, 2012 1:35 PM said...

very good post mate, I like, everything in this blog is very good quality, helpful for me, especially with the post this beautiful photo really is stunning, I love and will continue to follow #142#
I would be happy if you also accept and follow the back like I told you
hello world introduction to the spirit of friendship bloggers
thank you, I'm always waiting for your arrival
once again, thank you


http://penyuluhpi.blogspot.com/

Mira Amirudin on May 25, 2012 3:45 PM said...

@ amalina sahaja : aminnnn... terima ksh sebab amin kan sama.



@ amirah : insyaAllah..semoga mendapat keberkatan lg2 di bulan yang mulia ni kan..kmu pun sama banyak2 kan berdoa tau! :)



@ Penyuluh Perikanan : Oh thanks for your compliment. It is only a simple as you read.. the good one is came from Allah, the bad one is from me who actually still learning to make more motivated post,insyaAllah.thanks for following this blog. :)

ReeneeRaaid on May 25, 2012 4:32 PM said...

Hi Mira

nice blog u have there..
It was nice to see u that night. but unfortunately i didn't have a chance to introduce myself to u :P

hope to meet u again soon.
take care

ejulz on May 26, 2012 6:15 PM said...

ejulz pun xreti pakai lens... comel cemin mata baru tu.. hehe

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea