Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

sincerely, Mira Amirudin
BANNER BEN ASHAARI

Salam..
buka je blog, dah nampak segmen tajaan BEN ASHAARI.
mesti confirm rama yang join kan kan kan..? ;)
termasuk lah saya sendiri..hee =)
bila saya baca tajuk segmen ni dah terasa terharu, sedih, happy dan macam-macam lagi.
ye la bila ada kaitan ngan ibu..mesti dalam otak ni terfikir pengorbanan seorag ibu.
betul tak kekawan??
setiap orang dilahirkan oleh seorang insan bergelar ibu..
tak kisah lah korang panggil ibu ke..mak, mama, umi, mummy,bonda or ape-ape je.
asalkan yang seerti a.k.a sinonim dengan nya ;)
okay korang..satu kenangan yang tak dapat saya lupakan adalah..
kenangan pada tahn 2007 ;)
oh yes of course! saya dapat masuk asrama..sekolah menengah teknik kuala lumpur.
kat kl je! tak la jauh mana pun. orang yang paling semangat sekali masa saya nak masuk asrama tu,
mama saya lah..asyik bebel je..huhu
" mira,baldi,berus, dah ada ke?nape tak siap2 lagi ni??tu hah sepit baju,selipar jepun tu masuk kan skali dalam beg..nanti dah duk asrama ha..padan la muka.basuh baju sendiri!pagi bangun awal!biar kena rotan ngan warden kalau pemalas bangn lambat!" dan bla bla bla..
sebulan sebelum tu dia yang paling membebel sekali dalam rumah..ish3 tension!
*mak orang lain semua aku tengok duk manja-manja ngan anak dorang bila anak dah nak masuk asrama..tapi mama aku ni,harapan la nak manja-manja.ntah2 dia lagi suka aku keluar rumah ni kot ;'( *

sebulan kemudian...

hari ni tiba masa saya melangkah keluar dari rumah dan tinggal berjauhan dari family. ;(
sampa di hostel, mama dan ayah dan yang lain-lain tolong saya kemas2 barang.
dorang la yang angkut barang-barang naik ke tingkat 3...uishh 2 3 kali jugak la dorang naik turun.
pas dah siap-siap semua, kami pun turun ke bawah.
family saya semua nak balik dah.saya tak sedih pun.relax je..cool!hee ;)
semua saya dah salam.mama orang yang terakhir.saya pun salam la mama.mama muka biase je.
*ni mesti tak puas hati nak membebel buat kali terakhir ni!*
tiba-tiba...
mama menangis...teresak-esak mama nangis..ha sudah!payah nak pujuk ni!
mama nangis sebab nak lepaskan anak dara dia ni pergi..berat hati dia nak lepaskan saya time tu..
dia pun nasihatkan saya macam-macam..dalam tak sedar meleh jugak la air mata saya ni.. ;(
dalam seumur hidup saya itulah pertama kalinya saya lihat mama menangis ungguh-sungguh..air mata yang mengalir kerana tak sanggup nak lepaskan saya..terharu sangat99!!
thanks mama ;)

ok.soalan ben ashaari,antara ibu dan ayah sape yang paling korang sayang??
uishh!susah nak menjawab ni!berpeluh den!hehehe ;)
dua-dua saya sayang....dorang ibarat tulang belakang saya ;)

Sanggup tak biar ibu ayah tinggal kat rumah orang tua?
mesti lah tak sanggup!nanti, saya kan ada rumah..amin.
watpe la nak biar dorang duk umah orang tua.

Pendapat mengenai anak-anank yang sanggup bercakaran pasal rebut harta pusaka orang tua.
soalan ni pun susah nak jawab.tapi berdasarkan pengalaman tengok orang lain,
saya rasa tak payah la nak bergaduh pasal harta orang tua.kan masing-masing dah besar.
fikir baik-baik,tak kan disebabkan harta,korang nak bergaduh sampai putus sedara ngan adik beradik sendiri??

ok lah.maaf sebab panjang lebar entri ni.thanks for read!
jemput join entri ni k!
Salam,boobyee!
Lot's of love,mira~

BANNER BEN ASHAARI










10 smiley on "BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !"

Lulu Caldina on March 21, 2011 1:01 AM said...

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

Mira Amirudin on March 21, 2011 7:45 AM said...

@solo molo : amin... thanks ;)

Mira Amirudin on March 21, 2011 7:46 AM said...

@Lulu caldina : oh ya...betul-betul!tak da dorang tak ada lah saya ;)

mas saari on March 21, 2011 9:42 AM said...

salam singgah n follow!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

Mira Amirudin on March 21, 2011 10:31 AM said...

@mas saari : oh thanks dear ;)
yup...betul tu...sedih2.sayang mama sangat99! ;)

fRaMe+LenSeS on March 21, 2011 10:52 AM said...

Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

Mira Amirudin on March 21, 2011 11:37 AM said...
This comment has been removed by the author.
Mira Amirudin on March 21, 2011 11:39 AM said...

@ fRaMe+LenSeS Waalaikumusalam..thanks sebab sudi baca ;) amin...semoga kita same2 jd anak yg soleh n solehah utk parents kita ;) dan contoh terbaek utk anak2 nt!hee ;)

Prince on March 21, 2011 1:45 PM said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

Mira Amirudin on March 21, 2011 2:16 PM said...

@ priNCe : yup...betul tu..susah nak lupekan lg2 ngan mak kita sendiri ;) thanks for comment ;)

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea