Wednesday, May 23, 2012

Hati ini untuk Nya

sincerely, Mira Amirudin
Assalamualaikum w.b.t


How are you everyone?sihat tak..?kalau masih mampu tersenyum semacam jeee.. sihat la tu.hehe


Syukur alhamdulillah ke hadratNya, kita sekarang dah masuk ke bulan Rejab :) so fast..another 2 months is Ramadhan. Ya Allah semoga kami dikurniakan keberkatan dan rahmatMu pada bulan yang mulia ini, insyaAllah amin.. I know, maybe some of you are ready with hari raya's shopping checklist right??haha Ingat saya pun tak ada hati nak shopping ke?silap orang la...hahaha
Everybody is going to be excited when talk about raya. Later we discuss about it ok??hee


Dear people, there is something I would like to share with you. We as Muslim, sometimes we are so busy with our life and suddenly we are not think too much about all the things that Allah had given to us. We do appreciate it. But then apa salahnya kita mendalami lagi macam mana kita nak bersyukur dan cara kita berterima kasih kepada Allah. Sesungguhnya layanan kita pada Allah mestilah melebihi layanan kita pada makhlukNya yang lain.


wherever you are, don't care who you are, what's your level, what's your status, how do you look, the truth Allah tidak pandang semua itu. Subhanallah, sesungguhNya Dia sangat adil. Allah melihat pada hati dan iman kita di mana setiap orang hati dan iman nya tidak kita nampak pada zahir nya. Jadi pada bulan Rejab ini, Allah menanti doa-doa hambaNya yang rindu akan cintaNya. Sesungguhnya Allah tidak akan menghampakan kita semua. Perbanyakkan lah beribadat, berzikir, membaca kitab suci Al-Quran, solat-solat sunat, berpuasa, bersedekah, berbuat baik sesama manusia, dan lain-lain.


Ok la, tak mau cakap banyak. Tapi banyak yang dicakapkan...ops I mean, yang ditaip.hehe Hopefully apa yang saya sharing ini adalah peringatan untuk diri saya jugak. Saya banyak sangat kekurangan dan saya hanya hambaNya yang kerdil sahaja. Sama-sama lah kita buat muhasabah diri. InsyaAllah berkat kesabaran, pasti Allah balas dengan sesuatu yang baik :)


"Sesungguhnya orang-orang yang bersabar sahajalah yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira"     ( Surah Az-Zumar : 10) 






Sesungguhnya aku serahkan hati ini pada Nya..



Thanks for reading,
Assalamulaikum w.b.t

3 smiley on "Hati ini untuk Nya"

ahmad zikron on May 23, 2012 9:04 AM said...

BW di sini dan follow..

Unknown on May 24, 2012 1:47 PM said...

Cantik gamba tu

hati itu milik Allah nice

Mira Amirudin on May 25, 2012 4:25 PM said...

@ ahmad zikron : oh terima kasih !!


@ Iffah Afeefah : cari gmbar yg sesuai dengan post ni ...hee trima ksih :)

 

✿M I R A thegirlnextdoor✿ Hak cipta terpelihara © 2011 Paper Girl ini Direka oleh MIRAAMIRUDIN.BLOGSPOT.COM Blogger Template Ditaja oleh Birthday Gift Idea